na uvod male upozornenie pokial si rasu vyberate na zaklade vyzoru a nechcte od svojho charu aby vyuzival svoj potencia na maximum necitajte to ak vas zaujima ktora rasa sa viac hodi na PvP ci PvE a chcete si vybrat na zaklade schopnosti pokracujte v sledovani tejto grafomanskej prace . Autor: JamO
v uvahu sa tu zohladnuju len racialky a nie staty ktore mate na zaciatku pretoze rezdiel v AG na lvl 70 je tak zanedbatelny ze akakolvek racialka ho proste prebije
TBC
Horde
za rogunu su hratelne rasy u hordakov: Undead/Forsaken (skratka: UD), Orc, Blood elf ( BE ), Troll, pozn. tauren roguna ze vraj existuje a hra za nu chuck norris
Racial Traits
pozn. budu uvedene len tie ktore moze rogue vyuzit nieco ako axe specialization nema zmysel uvadzat
UD:
Will of forsakem – zbavi vas sleep, charm a fear efektov a na kratku dobu ste proti tymto efektom dokonca imuny
Cannibalize – v podstate heal spell potrebujete na to humanoidny mrtvolu (rata sa aj hrac ) po jeho pouziti si zacnene pochutnavat na vami nasekanej obeti a vdaka tomu sa vam vratia nejake tie HP v zavyslosti na vasom max HP
Shadow Resistance – odolnost na shadow dmg
Orc:
Blood Fury – prida AP (attack power) z znizi liecebne ktore dostanete pocas jeho trvania
Hardiness – mate zvysenu odolnost na stuny
Troll:
Berserking – podla toho kolko mate HP vam prida 10-40% rychlost utoku
Regeneration – trollovia su znami svojou schopnostou regenerovat to plati aj u WoW takze ich HP regeneruje aj pocas combatu
Beast Slaying – navyseny dmg proti kazdemu mobovi ca po v popisku napisane beast
Throwing Specialization – navyseny crit pri pouziti thrown
BE:
Mana Tap – znizi superovi manu o danu hodnotu podla vasho lvl
Arcane Torrent – plosny silence plus vam prida trocha energy
Magic resistance – male navysenie odolnosti na kazdu magiu
PvP a vyber rasy
tu je cislo jedna jednoznacne UD will of forsaken je nocna mora pre kazdy class ktory vyuziva frear ako svoj zakladny CC a s canibalizmom sa mozete healovat pokial ste uz pouzili bandage resist je uz len malicky dodatok
cislo 2 u hordy na PvP uz nieje az tak jednoznacne ale asi to bude jediny metrosexual u hordy cize BE dovod preco silence neprebije will of forsaken je zjavny rogue je class stavany proti clothakom cize casterom mame kopec dalsich
moznosti ako zabranit niekomu castit takze vyznam silence u roguna trosku pada
no a na pomyselnu debnu sa dostane este Orc vdaka odolnosti na stuny
a zemakova mediajla je tu pre trollov sice berseker je pekna vec ale viac vyuzitelne racialky do PvP maju iny bohuzial
konecne poradie v PvP: UD>BE>Orc>Troll
pozn. hodnotenie je zalozene na univerzalnosti racialok jasne ze v specifickych pripadoch by sa viacej hodil Orc ako UD ale rasy sa zatial nedaju preklikavat len tak
PvE a vyber rasy
v PvE sa uz samozrejme prihliada na ine veci a tak vyzera aj rebricek kde troni v PvP posledny Troll je berseker je asi najlepsie co moze PvE rogunovi dat hlavne ak to odpalite pri kombe Slice and Dice, Blade Fury, haste potion a nejake trinkety tak budete rychlejsi nez smrt
druhy ktosa moze zaskviet dobre v PvE je Orc jeho Blood Fury vam v konecnych stadiach hry moze dat aj 900 AP co uz je pekny buff
dalsi je BE v podstate je ma na PvE racialky naprd rovnako ako UD ale aspon si sem tam prida energiu co sa pridlhsich subojoch s bossom moze odrazit na celkovom dmg
no 4ty je UD will of forsaken je fajn ale v PvE ho vyuzijete len malo jeho najvacsie plus je canibalizmus kedze pocas expenia vam to setri cas aj suroviny
konecne poradie v PvE: Troll>Orc>BE>UD
rogue u alikov je mozny za: Gnome, Dwarf/Pajzel, Human, Night Elf ( NE )
Racial Traits
Gnome:
Escape Artist – zbavi vas zpomalovacich efektov a efektov ktore vas drzia na mieste
Dwarf:
Stoneform – navysenie armoru ani nieje tak zaujimave ale odtranenie jedov a bleed efektov to uz je nieco choroby (disease ) sa na TBC az tolko neobjavuju a okrem odstranenia tychto efektov mate este na slusnu dobu imunitu proti nim
Frost Resistance – nabysenie na kuzla zo skupiny forst
Find Treasure – len taka perlicka vdaka ktorej lahsoie naskillite lockpicking
Human:
Perception – najsilnejsi detect spell na stealth v hre
Sword and Mace Specialization – vravi za vsetko navysenie crit chance z tymito zbranami
Diplomacy – tento racial sa vyhne pravidlu z poznamky na uvod o nepodstatnych racialkach kedze setrenie casu pri farmeni repky je pre kazdeho hraca celkom fajn vec
NE:
Shadowmeld – taky elfsky stealth ktory ked pouzijete sa nemozete hybat ale pre nas rogunov to ma absolutne iny vyznam poskytuje vam to pasivny bonus do stealth cize to ani nemuste zapnut aby ste mali z tohoto spellu uzitok
Wisp Spirit – bludicka/svetluska jedno ako to nazveme ale ked umriete ste rychlejsi ako ostatny duchovia takze mozete viacej strasit
Quickness – trosky vyssi dodge (uhyb)
Nature Resistance – navysenie na magiu z nature skoly
vyber do PvP
nuz teraz zacne problem u alikov su v tomto smere racialky celkom vyrovnane ale na prve miesto by som ja dal Pajzlov kedze shopnost zbavit sa bleedov od wara a feral druida moze hodne moct proti tomu tazkym superom
druhy asi bude gnome kedze schopnost vymanit sa s pod neprijemnych spomalovacich efektov je v PvP dost uzitocna
a 3. s 4. miestom by som nechal na rovnako humanom v Nelfami ale!!! je tu urcity aspect dost podstatny a to areny tam hlavne v 2v2 arenach moze byt velmi casto vyhodnejsie byt schpny najst supera vo stealthe alebo ostat v utajeni takze do aren s malim poctom ludi sa tieto dve rasy hodia dokonca lepsie ako gnom a pajzel
konecne poradie v PvP:nejednoznacne rasy su dost vyvazene
vyber do PvE
tu je to uz lepsie zretelne cirt chance humanov a vlasne aj diplomacia je najvhodnejsia volba poial mate v plate ist na PvE combat spec roguna s mace si sword specializaciou
dalej je to uz v podstate jedno racialku su uz vyrovnane a pokial mojdete mutilate tak je uplne jedno co si vyberiete
konecne poradie v PvE:Human > ostatny ale len pod podmienkov je pojde sword alebo mace
Vzorce prepoctov ratingov a statov:
40.4 Agi = 1% Crit = 22.1 Crit rating
( 1 Agi = 0.025% crit )
22.8 Agi = 1% Dodge = 18.9 Dodge ratingl
( 1 Agi = 0.0438*% Dodge )
1 Agi = 1 Attack Power
1 Agi = 2 Armor
1 Str = 1 Attack Power
1 weapon skill = 3.9 weapon skill rating
31.5 parry rating = 1% parry
10.58 haste rating = 1% haste (patch 2.07)
15.8 hit rating = 1% hit
Crit a dodge se pocita proti nepriteli s 350 skillem (defence a weapon)
cast s tabulkou a prepoctami mi dodal Bizzare sice tu nehra ale aj tak by som mu tymto rad podakoval
Racial Traits
poznamka: budu uvedene iba zmeny pokial sa nic nemenilo tak vam to len spomeniem ste isto inteligentni vsetci co to citate takze asi viete ako sa scrolluje text vynimku tvoria rezisty tie sa zmenili na sancu ze vas super netrafi odpevedajucimi spellmi (sanca je 2%)
UD:
vsetko pri starom nemame nic nove az na to zeuz len rusi dane efekty a nedava rezist
Orc:
zmena je len z sance na resist stunu v tom ze sa to zmenilo na skratenie stunu o 15%
Troll:
Da Voodoo Shuffle: nova posivna vlastnost trollov caka 15% redukcia dlzky trvania spomalovacich efektov
BE:
vsetko pri starom akurat uz nemusite mana tapovat s tym ze mate aj o abilitu menej kedze mana tam uz nepouzivate nebude vam to ale chybat
ako vidite horda dostala malo zmien
PvP a vyber rasy
zmeny su minimalne a najmenej zmien ma UD nijak mu to sice neprospelo ale ani neublizilo takze stale je cislo 1
druhy ostane BE zlepsenie nastalo v tom ze uz nemusi tapovat takze vas to nezdrzuje ale stale je to malo
tretie miesto tiez bez zmeny Orc sice trolovia ziskali uzitocnu racialku na PvP ta orcka je lepsia aj napriek zmene
takze posledny je trol smola no ako jediny z hordy maju na woltku nieco ozaj nove a pekne ale stale to nestaci ale je fakt ze sa aspon priblizili orcom
konecne poradie v PvP: UD>BE>Orc>Troll
PvE a vyber rasy
skratim vase utpenie je to tak isto kedze nic nove pre PvE racialky nieje
konecne poradie v PvE: Troll>Orc>BE>UD
Racial Traits
Human:
Every Man for Himself: nova racialka ktora sa prava presne ako insignia s ma s nou spolocny CD jej CD su 2 minuty a v podstate vam umoznuje mat 2x dps trinket co spravy teda dost
Perception: je zmenene uz je pasivne ale ma znizenu detekciu konkretne 10x
Mace / Sword Specialization: tu uz mam istotu ze je to bunus na expertise (pravdepodobne je to tak aj na TBC ale ako som mu odpovedal po lognuti k nam na TS pise nieco ine preto je to uvedene ako zmena)
Dwarf
Stoneform: presiel zmenou znizili mu CD ale bohuzial uz neposkytuje imunitu na bleed, poisons a desease len ich odstrani plus vam poskytne bonus 10% armoru na 10 s
Mace Specialization: to iste co u humanov
Gnome:
bez zmien v acialkach iba escape artist ma pozmeneny CD
NElf:
Shadowmeld: ten sa dockal kompletnej prestavby da sa pouzit pocas kombatu takze s macrom Shadowmeld + Stealth mate dalsi vanish dalsia zmena je v tom ze uz nepridava bonus do stealthu
Quickness: prepracovane miesto dodge mate o 2% zvysenu sancu ze vas nepriatel netrafi utokom na blizko i vzdialenost
Elusivesness: prevzal bonus na stealth takze o nic ste neprisli
take u alikov tu mame kopec zmien tak sa pozrime ako to zmeni poradie
PvP a vyber rasy
cislo 1 sa stava….
human moznost nosti o „trinket navyse“ a pasivna detekcia aj ked znizena ho posuva hodne vysoko navyse pokial by pouzival sword/mace len dalsi bonus tak ci onak s dykou ci bez nej human je PvP volba cislo 1
druhe miesto je zaludnejsie presnejsie povedane zalezi od specializacie pokial rogun pojde mace tak trpazlici su druhy pokial pojde dyky druhy budu elfovia
tretie miesto bude v pripade pouzivanie mace patrit elfom v opacnom pripade gnomom
a stvrty su gnomovia s mace alebo trpazlici bez mace
uvedomujem si ze to moze byt trocha pomiesane momentalne
konecne poradie v PvP: pri pouzivanie mace: Human>Dwarf>NE>Gnom
ALE!!! pri pouzivani inej zbrane ako je mace: Human>NE>Gnom>Dwarf
PvE a vyber rasy
tu nas opet caka dvojity rebricek zacneme s pouzitim mace
prve miesto s macekami v rukach patri trpazlikom z IF pretoze ich expertise bonus je vacsi nez ludsky
druhy huma
treti/stvrty: tu je to uz ozaj jedno skor elf ale len kvoli bludicke ze ked umriete dostanete sa k telu skor inac je to ozaj jedno
bez mace
no s pouzitim swordu human je jasny ale co bez neho diplomacia je prijemne setrenie casu ale inac je to uplne jedno mozno by im mohli este konkurovat elfsk bludicky ale ani jedna racialka vam neda lepsie dps
konecne poradie v PvE:
s mace: Dwarf>Human>NE/Gnom
bez mace: Human(sword)>NE/Dwarf/Gnom
a teraz nieco pre RP a rogunoch konkretne ako sa toto povolanie spaja s pribehom jednotlivych ras:
Human:
Roguni tejto rasy si zvycajne najdu pracu v sluzbach organizacie SI:7. Tyto „roguni“ (rogue sa preklada casto ako podvodnik ale tento preklad mi nesedi a vzhladom nato ze v hrackej obci je toto slovo celkom udomacnene budem ho pouzivat takto) sluzia ako spioni alebo ako agenti aby zachovali Wrynn dynasiu v bezpeci a chranili kralovstvo pred potencialnym nebezpecim. Tak ito existuje znacne mnoztvo rogueov ludsek rasy, ktori pracuju pre Syndicate a pracuju na podkopavani principov ktore chrania ich bratia z SI:7.
Dwarf:
Zavaliti a bezchybni, pajzli z IF su znami svojou vasnou plienit a zhrabat a mozno nie tak velmi znami nadanim planovat ako dostat cepel do spodnej castichrbtice ich nestastnej obeti. V zavrhnutych tuneloch a polorozpadlutych castiach IF sa skryvaju nespocetne mnozstva banditov, hladacov pokladov, vykradacou hrobou a podobnych cervou. Pajzli maju tiez uzastnu schopnost docasne zmenit ich kozu na kamen, co im ocisti telo a odstrani kazdu chorobu alebo jed a tak isto im to zaceli kazde porezanie aj vnutorne poranenie. Spolu s ich prirodzene odolnym telom a silnymi svalmi su z nich vyborni roguni.
NE:
Vdaka ich prirodzenej ohybnosti, nocnemu spravaniu a vrodenej schopnosti splynut s tienom (Shadowmeld), mnoho Nelfov si vybralo cestu roguna. Navyse Nelfovia vsetkych skupin bojuju sposobom ako vystrihnutym z rogunovho repertoaru prepad, rychle utoky, zameriavaju sa na sposobonie smrtiacej sily a potom zmiznu v tienoch. Nasledkom toho niesu roguni vnimani ako ako vyvrheli na rozdiel v ostatnych spolocnostiach. Niektori z roguev su vybrany sby sa stali „sudcovia drsnej noci“ ( pls ak niekoho napdadne vhodny preklad the arbiters of stern night dajte mi vediet) elfska spravodlivost znamy ako the Wardens zatial co ostatny sa pripoja k stoparom, zabijakom alebo spionom v zamestnani ako jadro Sentinel armady. Aj ked maju Nelsky roguni svoju zakladnu v nutri mohyli pod Cenarionovou terasou v Darnassuse, niesu oddany Cenarion circle, ale spolupracuju s nimi na ochrane Teldrassilu pred zkazenostou.
Gnome:
Gnomsky roguni su dobre znamy vdaka svojej vyhode nizkeho zrastu su vyborny zlodeji, najomny vrahovia a cokolvek ine zamerane ta podbne delikatne prace. Ich prirodzene rozvinut intelekt z nich robi chytrych a mazanych, ale co sa najviac pripisuje ich rase je nadanie k inzinierstvu. Gnomky roguevia casto pouzivaju ich vrodene nadanie na vyrobu zakernych zariadeni aby si pomohli pri uteku alebo ziskali vyhou nad nepriatelom. Pretoze Gnomeregan padol vacsina z nich pracuje s pajzlami, obzlast s Hulfdan Blackbeard v IF.
Ork:
orkovia niesu znamy prave svojou mrsnostou a plizivostou, ale orcky rogunisu jedny z najsilnejsich a najodolnejsich nepriatelov, ktorych moze mat niekto z vypisanu odmenou na jeho hlavu. Obratnost a vydrz dohromady je vrazebna kombinacia ak sa k tomu este pridaju mrsnejsie rasy hordy. Orkovia su extremne pruzni, maju uzasnu odhodlanost a neprestanu za ziadnu cenu pokial ich ciel nieje mrtvy. Hoci mnoho clenov aliancie nazera na orkov ako na brutalne stvorenia ich styl boja ma urcite caro, zatial co mrsnejsie rasy uhybaju a uskakuju nepriatelovym uderom, orkovia proste pouziju ich obrovsku silu aby prerazily obranu oponenta zatial co ich dokladne nabrusene cepele zasiahnu srdce kazdeho nepriatela z uzastnou efektivitou. Aj napriek tomu su orkovia podcenovani co sa ich kultury tyka, mnoho orkov si vybera tuto temnejsiu cestu zivotom a Thrall si je plne vedomy ich ohromnej ceny.
Mnoho orckych roguov sa usidlilo v Cleft of Shadow v Ogrimare kde sa uchyluje mnoho menej zamoznejsich obyvatelov. Takmer vsetci orcky roguegovia su clenmi organizacie Shattered Hand Cla, ktora za samovolne zformovala ako hlavny spolok assassinov v Cleft of Shadow v Ogrimare. Z vyuzitim Cleft of Shadows ako operacnej zakladne orcky a troly assassini podnikaju ich misie takmer po celom kontinente Kalimdor, ich hlavny ciel je najst a zaistit akychkolvek zradcov Hordy a vykonat nad nimi spravodlivost. Orcky assassini pracuju neunavne aby udrzali hordu silnu, ale uz niesu viac bezcitny zabijaci ako z cias Plamenj Legie. Teraz pracuju na vystopovani a odhaleni tych ktori by mohli znamenat ohrozenie bezpecnosti hordy.
Undead:
Deathstalkery su hadam najviac obavany assassini na svete. Prvy Deathstalkery boli vybrani z highwaymenov, ktorych viedol kral banditov Blackthorn, to sa udialo rok po tretej vojne. Tyto muzi sa stali Deathstalkery, garda sluziaca Dakr Lady ( Lady Sylvanas Windrunner ) ako assassini a osobna straz. Deathstalkery su obavany nie iba vdaka svojim fenomenalnym schopnostiam infitracie a vo vrazdeni ale preto ze sa jedna o assassinov ktorym netreba spat, dychat, jest, pit ,ci fyzicky odychovat. Deathstalkery mozu ostat skyty pod vodou alebo v nejakej truhle neobmedzene dlho. Taktiez sa mozu maskovat ako tela na bojisku ci cintorine, v kazdom ohlade to je presne co su.Deathstealkery su inspirativnou silou nie len pre forsakenov ale aj pre hordu a tych koho zahrnuje Sylvanisina nenavyst mozu ocakavat rychlu a istu smrt z ich ruk .
Troll:
Tak ako dlho tu boli kmene trollov tak dlho tu boli ich aj nepriatelia. Z trollskou historiou plnou vrazd a roznych vykrucani a ich fyzickej stavbe vhodnejna kradnut sa a zabijat, v kombinacii s uzasnou fyzickou odolnostou vo forme zhojenia tazkych zraneni a regeneracie ztratenych udov ( tato schpnost je vlastna vsetkym trollom), profesia roguna nieje vzacna volba pre opportunistickych trollov. Trolsky roguni operuju z rovnakeho miesta ako ich orcky bratia. Rovnako sa im dostava aj podobneho treningu a kontaktov. Orcky a trolsky roguni boli casto pozorovany ako bojuju vo dvojiciach na bojisku zamestnany rovnakymi clanami assassinov.
Blood Elf:
Prirodzena ohybnost kazdeho elfa z kombinaciou kontroly nad smedom po magickej energii, zarucuje ze Blood elfsky rogunii su najbezchybnejsi zabijaci kuzelnikov na celom Azerothe. Temne ulizcky v Silvermoone sa mihaju tienmi figur, ktore prezentuju temnu stranku elfskej psyche. Predtym nez bol zniceny Sunwell tak High elfovia nemali plne zformovanu skupinu assassinou kedze to povazovali za necestny a neziaduci aspekt, avsak ked bol Sunwell znicny tento postaj sa dramaticky zmenil, Blood elfovia sa rozhodli vytvorit malu skupinu rogueov aby zabranila dalsim bezpecnostnym rizikam, ktore by mohli ohrozit obnovenie ich rasy. prave preto je vacsina rogueov clenmi organizacie Farstrider, ktora ma ulohu ochranu a zabezpecenie rasy blood elfov pred akymkolvek potencialnym rizikom ci uz z vnutra lalebo z vonku. Bezpochybny populacia rogueov v radach Blood elfov stale rastie a aj ked niesu preslaveny ako Deathstalkery od forsakenov tak pomaly je citit ich pritomnost v Horde, vdaka ich nemilosrdnej taktike a uzastnym schopnostiam.
toto su prvotne preklady prelozene za chodu ak by sa niekto citil na pomoc z prekladom cerpam z Choosing a Race kontaktujte ma ked tak cez PM nech to tu nieje zbytocne x krat samozrejme pomocnikov spomeniem
takze toto je vsetko ako pozeram po nasej Twinwiki toto je zatial najpodrobnejsii prehlad ohadom vyberu ras uz coskoro sa mozete tesit na dalsie prispevky z oblasti rogunologie tym ktori sa tymto prekusali az na zaver dakujem dufam ze to nebolo az ake hrozne citanie snazil som sa aj o urcitu prehladnost ak mate pocit ze nieco by malo byt inac alebo vam je nieco nejasne prosim vyuzite diskusiu dakujem
poznamka na zaver: prepacte preklepy a podobne niektore vasti som nepisal na svojom kompe
maly copyright na zaver prosim nekopirujte bez mojho vedomia ak sa pekne spytate bez problemov to dovolim
pramene:
http://shadowpanther.net/
http://www.wowhead.com/
http://www.wowwiki.com/Main_Page
http://forum.twinstar.cz/
a dalsie